دستگاه بسته بندی چیست و چه انواعی دارد؟ - راستان نیوز 
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - 29 اردیبهشت - 1403  
true
false

اجازه دهید ابتدا کمی راجع به صنعت بسته بندی و تاثیر آن در زندگی روزمره انسان ها صحبت کنیم تا بتوانیم خیلی صریح و واضح درباره نقش صنعت بسته بندی در دنیای امروزی اطلاعاتی را به شما ارائه کنیم. امروزه با پیشرفت علم در همه مراحل صنعتی شاهد این هستیم که دانشمندان در حوزه بسته بندی محصولات غذایی و دارویی نیز اقدامات بسیار بزرگ و شگرفی را انجام داده اند که میتواند به بشر در راستای زندگی بهتر و حفظ سلامتی کمک شایانی کند. شرکت های بزرگ و کوچک به خوبی توانسته اند از بسته بندی مواد و محصولات خود به اشکال متنوع به فروش بالایی دست پیدا کنند و به اهمیت بسته بندی محصولات خود در بسته بندی های شکیل و با کیفیت پی برده اند. صنعت بسته بندی مواد از بازار بسیار گسترده ای برخوردار است و برای ورود به این بازار میبایست نهایت اطلاعات را کسب کرد تا بتوان به بهترین شکل ممکن وارد صنعت بسته بندی شد. در این مطلب تلاش خواهیم کرد تا شما را کمی با بهترین دستگاههای بسته بندی بازار آشنا کنیم و چند نمونه از دستگاههای با کیفیت و پر مصرف بازار را به شما بصورت مختصر معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

دستگاه بسته بندی چیست؟

دستگاه بسته بندی به انواع دستگاههای بزرگ و کوچکی گفته میشود که برای بسته بندی محصولات در بسته بندی های کوچک و بزرگ و در انواع اشکال متنوع و مواد متنوع نظیر مایع، جامد، گرانولی و پودری مورد استفاده قرار میگیرد. این نوع دستگاهها هم میتوانند در ابعاد کوچک و در حجم های کم برای بسته بندی ساخته و تولید شوند و هم میتوانند در ابعاد بزرگ و صنعتی و بصورت کاملا اتوماتیک ساخته و روانه بازار شوند. معمولا در کارخانه جات بزرگ از انواع دستگاه بسته بندی صنعتی و در ابعاد بزرگ برای بسته بندی محصولات استفاده میشود. این نوع دستگاهها میتوانند بدون نیاز به اپراتور، بصورت مداوم و با سرعت بسیار بالا اقدام به بسته بندی محصولات کنند.

انواع دستگاه بسته بندی

دستگاههای بسته بندی از انواع متنوعی برخوردار هستند. این نوع دستگاهها را میتوان به انواع دستگاه بسته بندی پودری، مایع و گرانولی تقسیم کرد که هر کدام میتوانند به دسته بندی های متنوعی برای اشکال متنوع بسته بندی ها تقسیم شوند. دستگاههای بسته بندی گرانولی به دستگاههای بسته بندی توزین داری گفته میشود که قابلیت بسته بندی انواع محصولات گرانولی را نظیر حبوبات، غلات، شکر و… را دارد و میتوانند به بهترین شکل ممکن به بسته بندی محصولات بپردازند. دستگاههای بسته بندی پودری نیز به دستگاههایی گفته میشود که قابلیت بسته بندی محصولات پودری نظیر انواع ادویه جات را در بسته بندی های با وزن های متنوع و در اشکال مختلف دارند. این نوع دستگاهها از تکنولوژی متفاوتی به نسبت دیگر دستگاههای بسته بندی برخوردار هستند. نوع دیگر دستگاه بسته بندی نیز دستگاه بسته بندی مایعات است که این نوع دستگاهها نیز میتوانند به انواع اشکال متنوع و برای بسته بندی محصولات مایع غلیظ و روان مورد استفاده قرار بگیرند. اشکال و نوع جنس بدنه بسته ها در هر کدام از این نوع دستگاهها میتوانند بسته به نیاز تولید کننده متفاوت باشد.

دستگاه بسته بندی توزین دار ( گرانولی )

دستگاههای بسته بندی گرانولی از جمله انواع دستگاههای بسته بندی پرفروش بازار هستند که میتوانند برای بسته بندی محصولات متنوعی نظیر حوبات، غلات، شکر، خشکبار، قند و… مورد استفاده قرار بگیرند. این نوع دستگاهها با قابلیت های بسیار مناسب و خوبی که دارند میتوانند با سرعت بالا و با کیفیت و دقت بالا بصورت اتوماتیک به بسته بندی محصولات بپردازند. در این دستگاهها توزین ها نقش مهمی را در سرعت بسته بندی و پر کردن بسته ها بازی میکنند. به اینصورت که هر چه میزان توزین ها بیشتر باشد به همان منوال سرعت بسته بندی نیز افزایش پیدا خواهد کرد. این نوع دستگاهها از دستگاههای بسته بندی تک توزین و یا آنالوگ قابلیت ساخت دارند تا دستگاههای بسته بندی دو توزین، چهار توزین، شش توزین و… که البته نوع 4 توزین و 6 توزین آن ها از مدل های پرفروش بازار میباشند.

این نوع دستگاهها قابلیت بسته بندی محصولات فوق را با سرعت بسته بندی 20 تا 40 بسته در دقیقه بسته به نوع محصول و وزن بسته بندی ها دارا میباشند. برای استفاده از این نوع دستگاههای بسته بندی گرانولی نیاز به استفاده از چند اپراتور نیست و فقط کافی است تا با استفاده از یک اپراتور و ست کردن تنظیمات، پروسه بسته بندی محصولات آغاز شود. این نوع دستگاهها از کیفیت بسته بندی بالایی برخوردار هستند و میتوانند بسته بندی ها را با کمترین میزان خطا ارائه کنند.

دستگاه بسته بندی ساشه ( تک نفره )

ساشه نوع خاصی از بسته بندی های تک نفره است که در چند سال اخیر از بازار بسیار خوبی برخوردار شده است. در حقیقت به انواع بسته بندی های تک نفره که بصورت انفرادی مورد استفاده قرار میگیرند را بسته بندی ساشه میگویند. دستگاههای بسته بندی ساشه که میتوانند برای این نوع بسته بندی مورد استفاده قرار بگیرند را دستگاه بسته بندی ساشه میگویند که از انواع متنوعی برخوردار هستند. محصولاتی که میتوانند بصورت ساشه بسته بندی شوند شامل انواع مواد پودری، مایع و گرانولی میشوند. دستگاههایی که میتوانند این نوع محصولات را نیز بسته بندی کنند با یکدیگر تفاوتهایی دارند. این تفاوتها در شکل ظاهری بسته ها، وزن آنها و نوع موادی است که قابلیت بسته بندی شدن را دارند. دستگاههای بسته بندی ساشه میتوانند بسته بندی هایی به اشکال مدادی، هرمی و سه طرف دوخت را بسته بندی کنند که از جمله انواع بسته بندی های پرمصرف بازار محسوب میشوند.

بهترین روش خرید دستگاه بسته بندی

امروزه با توجه به پیشرفت علم در زمینه شبکه های اجتماعی و اینترنت، معمولا در اولین گام برای جستجو درباره دستگاههای بسته بندی به این روش اقدام میکنیم. جستجو در اینترنت میتواند اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه دستگاههای بسته بندی متنوع در اختیار شما قرار دهد. بعد از کسب اطلاعات کافی و البته نیاز سنجی درباره محصول تولیدی و نوع بسته بندی مورد نیاز میتوان با استفاده از فروشگاههای آنلاین نظیر ویترین نت، بامک، فامکو و… به راحتی اقدام به خرید دستگاه بسته بندی مورد نیاز کرد. در غیر اینصورت میتوان با کمی جستجو از شرکت های معتبری نظیر البرز ماشین کرج اقدام به خرید دستگاه بسته بندی و دیگر ادوات مورد نیاز کرد.

بهترین روش پیشنهادی برای خرید دستگاه بسته بندی ابتدا جستجو در اینترنت و سپس دریافت مشاوره غیر حضوری و سپس مراجعه به شرکت سازنده جهت خرید دستگاه مورد نظر میباشد. بعد از مراجعه به شرکت سازنده میتوان به خوبی امکانات شرکت را بررسی و سپس اقدام به عقد قرارداد ساخت نمود تا در مدت زمان مکفی دستگاه بسته بندی مورد نظر را دریافت کرد.

در این مطلب تلاش کردیم تا شما را با دستگاههای بسته بندی و انواع آن آشنا کنیم. خوشحال میشویم تا در صورت داشتن تجربه خرید و استفاده از دستگاههای بسته بندی، تجربیات خود را با ما در پایین همین مطلب در میان بگذارید.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true