الیاف اف ار پی FRP - راستان نیوز 
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - 10 اردیبهشت - 1403  
true
false

الیاف اف ار پی پارچه‌ای تک جهته، دو‌جهته یا چندجهته است که به یکدیگر بافته می‌شوند؛ این الیاف از دو جزء FRP یا همان الیاف اف ار پی و ماتریس یا همان رزین FRP تشکیل می‌شود و در زمینه‌های مختلف از جمله صنعت مقاوم‌سازی ساختمان کاربرد دارد. کامپوزیت FRP با قرارگرفتن روی سطوح بتنی مانند تیر، ستون، دال‌ها، دیوار بتنی و… موجب افزایش مقاومت کششی شده و در نتیجه با کمترین وزن می‌تواند ظرفیت باربری بتن را تا حد زیادی افزایش دهد. جالب است بدانید الیاف اف ار پی نسبت به خوردگی مقاومت بالایی دارد و به همین دلیل می‌توان آن را در محیط‌های خورنده و شیمیایی استفاده کرد؛ حتی یکی از مزیت‌های مقاوم سازی با FRP که موجب جایگزینی آن به‌جای میلگردهای فولادی شده همین مقاومت شیمیایی بالای آن است.

همان‌طور که گفته شد کامپوزیت اف ارپی از دو جزء تشکیل می‌شود که این دو جزء در کنار یکدیگر از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار هستند به‌طوری که فیبر FRP مقاومت مکانیکی و باربری الیاف را تأمین می‌کند و ماتریس رزین تنها به‌عنوان پوششی عمل می‌کند که در برابر خوردگی از الیاف محافظت کند.

تیک سازه به‌‎عنوان نماینده‌ی فروش و واردکننده‌ی الیاف اف ار پی آن‌ها را بدون واسطه به شما خریداران عرضه می‌کند، پس برای خرید الیاف FRP از نمایندگی فروش الیاف FRP  و روش اجرای اف ار پی با ما در تیک سازه تماس بگیرید.

برای آشنایی بیشتر با تیک‌سازه می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام تیک‌سازه، یوتیوب تیک‌سازه، نماشا، تیک‌سازه، آپارات تیک‌سازه و… ما رو دنبال کنید.

جهت ثبت سفارش یا استعلام قیمت الیاف FRP با تیک‌سازه در ارتباط باشید و تجربه‌ی خریدی آسان و مقرون‌به‌صرفه را در کمترین زمان کسب کنید.

راه‌های ارتباطی تیک سازه:

شماره تماس: 09202752600

وب‌سایت: tiksaze.com

الیاف FRP

انواع الیاف FRP

الیاف FRP یکی از محصولات پرکاربرد اف ار پی است که به‌صورت پارچه‌ای بوده و فیبرهای موجود در آن به‌صورت تک جهته یا دو‌جهته قرار دارد که جنس فیبر بافته‌شده‌ی آن متغیر است. برخی از الیاف‌های اف ار پی عبارت‌اند از:

* الیاف FRP شیشه GFRP

* الیاف FRP بازالت BFRP

* الیاف FRP آرامید AFRP

* الیاف FRP کربن CFRP

FRP چیست ؟

اف ار پی FRP مختصری از کلمه‌ی پلیمرهای مسلح شده با فیبر بوده که از مصالح مرکبی ساخته می‌شود و طیف گسترده‌ای از مقاوم‌سازی‌ها را پوشش می‌دهد. FRP به دلیل کاربرد گسترده‌ای که دارد مصالح گوناگونی دارد که هرکدام از آن‌ها بسته به نیاز و عملکرد استفاده می‌شوند. برخی از مصالح FRP عبارت‌اند از:

– میلگرد FRP

– پروفیل FRP

– ورق‌های FRP

– کابل و نوار FRP

– شبکه و مش FRP

اف آر پی چیست ؟

اف ار پی از جمله مصالحی است که با استفاده از آن می‌توان ساختمان‌ها و سازه‌ها را تقویت کرد. جالب است بدانید مقاوم سازی با اف‌آرپی جایگزین دیگر روش‌های مقاوم سازی شده زیرا علاوه بر مزیت‌های زیادی که دارد از لحاظ اقتصادی نیز مقرون‌به‌صرفه است و شما می‌توانید سازه‌ها را با نهایت مقاومت در زمان طولانی مقاوم‌سازی کنید.

برخی از کاربردهای الیاف FRP عبارت‌اند از:

– تقویت سازه و اجزای ساختمان

– مقاوم‌سازی سازه‌های دریایی

– مقاوم‌سازی مخازن فولادی

و…

میلگرد FRP چیست ؟

میلگرد FRP نمونه‌ای دیگر از محصولات FRP بوده که با استفاده از آن می‌توانید ساختمان‌ها را مقاوم‌سازی کنید و یا با استفاده از آن‌ها ساختمان یا سازه‌ی جدید را با یک فونداسیون و زیرساخت قوی طراحی کنید. از مزیت‌های میلگرد اف ار پی نسبت به میلگردهای فولادی می‌توان به وزن کم، قیمت مناسب، استحکام بالا و مقاومت شیمیایی آن اشاره کرد.

نمایندگی فروش الیاف اف ار پی

تفاوت میلگرد فولادی با میلگردهای FRP :

مشخصات میلگرد فولادی میلگرد کربن CFRP میلگرد شیشه GFRP میلگرد آرامید AFRP
تنش جاری شدن اسمی 276to517 MPa N/A N/A N/A
مقاومت کششی 483to690 MPa 600to3690 MPa 483to1600 MPa 1720to2540 MPa
مدول الاستیک 200 GPa 120to580 GPa 35to51 GPa 41to125 GPa
کرنش جاری شدن 0.14to0.25 % N/A N/A N/A
کرنش شکست 6to12 % 0.5to1.7 % 1.2to3.1 % 1.9to4.4 %

کامپوزیت FRP

کامپوزیت به ماده‌ای گفته می‌شود که از دو یا تعداد بیشتری ماده به‌صورت مجزا تشکیل می‌شود که هر جزء از این ماده‌ها مشخص و قابل‌تفکیک بوده است. به‌عنوان‌مثال بتن مسلح شده نمونه‌ای از کامپوزیت بوده که از اجزای متمایز تشکیل می‌شود. همچنین اف ار پی نمونه‌ای دیگری از کامپوزیت‌ها بوده که در ادامه بیشتر با آن آشنا می‌شویم. کامپوزیت FRP از دو ماده‌ی فیبر FRP و رزین FRP تشکیل می‌شود و عملکرد آن تحت‌تأثیر عواملی بوده که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

– جهت قرارگیری الیاف

– طول الیاف

– شکل الیاف

– ترکیب الیاف و رزین

ورق‌های FRP

ورقه‌های FRP از دیگر محصولات اف ار پی هستند که ضخامتی چند میلی‌متری دارند و آن‌ها به سطح بتن آسیب‌دیده چسبانده می‌شود و می‌تواند از بتن در برابر عوامل ناشی از زلزله، خوردگی و… محافظت کند. همچنین این صفحات قابلیت انعطاف‌پذیری و شکل‌پذیری بالایی دارند و در شعاع کم قابلیت خم شدن دارد و می‌توان در تمام مقاطع بتنی از آن‌ها استفاده کرد.

مزایای مقاوم سازی با FRP

× مقاوم در برابر خوردگی

× مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی

× قدرت چسبندگی بالا به بتن

× مدول الاستیسیته بالای الیاف FRP

× قابلیت انعطاف‌پذیری و شکل‌پذیری بالا

× عایق بودن در برابر الکتریسیته، جریان مغناطیسی و رطوبت

× وزن کم الیاف FRP در نتیجه جلوگیری از اعمال بار اضافه روی سازه

× مقاومت در برابر خوردگی و قابل‌استفاده در محیط‌های خورنده مانند آب دریا

معایب الیاف FRP

– پایین بودن ضریب ارتجاعی

– مقاومت کم در برابر خستگی

– حساس نسبت به سایش هنگام نصب

– حساس نسبت به ناهمواری‌های موجود روی سطح بتن

لازم به ذکر است که معایب الیاف FRP باتوجه‌به مزیت‌هایی که دارد به چشم نمی‌آید اما دانستن معایب آن در اجرای آن به شما کمک می‌کند و شما می‌توانید در هنگام اجرای پروژه‌ی FRP معایب آن را در نظر بگیرید.

روش اجرای اف ار پی

شما می‌توانید تمامی پروژه‌های اجرایی خود را به ما بسپارید، زیرا تیک سازه در اکثر شهرهای ایران مجری اجرایی FRP دارد و سازه‌ی شما را با نهایت قدرت و کیفیت مقاوم سازی می‌کند. همچنین می‌توانید انواع مصالح موجود برای مقاوم سازی از جمله الیاف FRP و چسب FRP را از تیک سازه با مناسب‌ترین قیمت تهیه کنید.

برای مشاهده‌ی پروژه‌های اف ار پی به اینستاگرام تیک سازه مراجعه کنید.

روش اجرای FRP

خرید الیاف FRP

برای خرید الیاف FRP می‌توانید با استفاده از تلفن همراه هوشمند خود در نسخه‌های اندروید یا آی‌اواس و یا از طریق نسخه‌های دسکتاپی پس از متصل شدن به اینترنت در مرورگر خود سایت تیک سازه را جست‌وجو کرده و ثبت سفارش خود را از طریق سایت انجام دهید.

راه‌های ارتباطی تیک‌سازه:

شماره تماس: 09202752600

وب‌سایت: tiksaze.com

نمایندگی فروش الیاف FRP

تیک سازه در شهرهای مختلف ایران ازجمله: تهران، کرج، مشهد، اصفهان، کیش، قشم، بندرعباس، تبریز، ارومیه، مازندران، گیلان، رشت، ساری، آمل، آستارا، شیراز، چهار‌محال‌وبختیاری، عسلویه، شمال، کرمانشاه، یزد، قم، همدان، زاهدان، بوشهر، زنجان، بروجن، قزوین، خرم‌آباد، بیرجند، سمنان، کرمان، اردبیل، بجنورد، گرگان، خارک، اهواز، چابهار، سنندج، اراک، ایلام، یاسوج و… نمایندگی فروش الیاف اف ار پی را دارد.

راه‌های ارتباطی تیک‌سازه:

شماره تماس: 09202752600

وب‌سایت: tiksaze.com

قیمت الیاف اف ار پی

قیمت الیاف FRP بسته به عواملی متغیر بوده برخی این عوامل عبارت‎‌اند از:

  • نوع الیاف FRP
  • ضریب انتقال حرارت
  • نحوه‌ی قرارگیری الیاف اف‌ار‌پی
  • درصد مقدار فیبر موجود در الیاف

عوامل فوق در مقاومت کششی، خمشی، مکانیکی و عایق بودن الکتریسیته الیاف اف ار پی مؤثر بوده و در نتیجه بر قیمت الیاف نیز تأثیر بالایی دارد.

راه‌های ارتباطی تیک‌سازه:

شماره تماس: 09202752600

وب‌سایت: tiksaze.com

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true