آشنایی با 7 مزیت موتور پرکینز و انواع آن ها - راستان نیوز 
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - 28 اردیبهشت - 1403  
true
false

افرادی که در حوزه های صنعتی فعالیت می‌کنند و با ژنراتور و موتورهای دیزلی، سروکار دارند؛ احتمالا نام پرکینز را شنیده‌اند. مشخصات موتور پرکینز، آن را به مطرح ترین موتورهایی تبدیل کرده، که در آن می توان، ترکیبی از فرهنگ نوآوری و کارایی را مشاهده کرد. به همین دلیل از زمانی که وارد بازار شده، جایگاه خوبی را در صنعت موتورهای دیزل از آن خود کرده است. این برند بریتانیایی از سال 1932 میلادی شکوفا شد و با تولید دستگاه‌های مختلفی از جمله موتور دیزل، تاریخچه غنی را برای خود ساخت. در حال حاضر نیز سهم خوبی از بازار فروش موتور دیزل را از آن خود کرده است.

موتور دیزل پرکینز چیست؟

موتور پرکینز یک موتور احتراق داخلی است که از نام خودروساز معروف “پرکینز” گرفته شده است و واژه “دیزل” نیز به نام اختراع‌ کننده‌ی موتوردیزل، رودولف دیزل، اشاره دارد. از زمان اختراع این موتور برندهای مختلفی همچون پرکینز توسعه یافت و در صنایع زیادی مورد استفاده و بهره‌وری قرار گرفت.

انواع موتور دیزل پرکینز

مشخصات موتور پرکینز، باعث شده تا آن‌ ها، به موتورهای پرقدرت و با کارایی بالا معروف شوند. همچنین انواع مختلفی از آن ‌ها در بازار وجود دارد؛ برخی از انواع موتورهای perkins به همراه کاربرد در ادامه ذکر شده است.

نوع موتور کاربرد
سری 400 مناسب برای استفاده در ژنراتورها، تراکتورها و ماشین‌آلات کشاورزی کوچک
سری 1100 با توان بالا، مناسب برای استفاده در زمان قطعی برق (ژنراتورها) و ماشین‌آلات صنعتی
سری 1300 با توان بالا برای استفاده در ژنراتورها، وسایل نقلیه و ماشین‌آلات سنگین
سری 1700 برای کاربردهای صنعتی، کشاورزی و ماشین‌آلات سنگین
سری 2000 مناسب برای ماشین‌آلات سنگین و وسایل نقلیه با توان بسیار بالا
سری 2800

 

موتور با توان بالا و کاربردهای صنعتی و نقلیه‌های سنگین مانند کشتی
سری 4000 پرتوان ترین موتور دیزل پرکینز با قدرت بالا در نیروگاه‌ها

 

حال که با برخی از مدل‌های مختلف موتور پرکینز آشنا شدید، بهتر است بدانید که perkins یکی از شرکت های وابسته به کاترپیلار است، که بعضی از مدل‌ها با همکاری 2 شرکت کاترپیلار و پرکینز تولید شده اند.

مزایای استفاده از پرکینز

پرکینز از جمله موتورهایی هستند که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند و هرکدام ویژگی‌های مختلفی را به همراه دارند، در ادامه به برخی از مشخصات موتور پرکینز اشاره شده است:

کارایی بهتر با صرفه‌جویی در مصرف سوخت

موتور پرکینز مصرف سوخت کمتری نسبت به موتورهای بنزینی دارند که دلیل آن بهره‌وری بالا در تبدیل سوخت به انرژی است. این امر سبب می‌شود تا موتور در مصرف سوخت، صرفه‌جویی کند که کمک شایانی به هزینه‌های اجرایی خواهد کرد.

کاهش آلاینده‌ها

موتور پرکینز با فناوری که در کاهش مصرف سوخت دارد از انرژی، به بهینه ترین حالت ممکن استفاده می‌کند. در نتیجه، با تولید کمترین میزان آلاینده‌، تاثیر مثبتی بر محیط زیست می‌گذارد.

قابلیت اطمینان و دوام

موتورهای پرکینز به دلیل طراحی خلاقانه و استفاده از بهترین مواد اولیه، دارای دوام بالایی هستند. در نتیجه باعث کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری می‌شوند.

قدرت عملکرد بالا

یکی از مشخصات موتور پرکینز، قدرت عملکردی بالاست. این موتورها دارای عملکرد قدرتی بالایی هستند و می‌توانند در فشارهای زیاد ‌حتی با بارهای سنگین افت قدرت نداشته باشند و با تامین نیازهای انرژی در طولانی مدت سازگار باشند.

صدا و لرزش کم

طراحی بهبود یافته موتور پرکینز باعث صدا و لرزش کمتر در حین عملکرد می‌شود.

سرویس و نگهداری آسان

این موتورها دارای ساختاری هستند که فرایند سرویس و نگهداری آن‌ها به سادگی انجام شود.

قطعات یدکی متنوع

به دلیل گستردگی استفاده از این موتورها، قطعات یدکی آن‌ها به راحتی در دسترس هستند.

سخن پایانی

موتور پرکینز از جمله پرآوازه‌ترین موتورهای دیزل در دنیا است. این موتورها با کیفیت ساخت بالا، کارایی مطلوب، و انطباق با استانداردهای زیست‌محیطی، به عنوان یکی از گزینه‌های محبوب در صنعت خودرو و ماشین‌آلات شناخته می‌شوند. حال که با مشخصات موتور پرکینز آشنا شدید، می‌توانید برای خرید آن اقدام نمایید.

قابل ذکر است که گروه پارسیان دیزل، موتور پرکینز را به همراه ضمانت و خدمات پس از فروش مادام‌العمر به مشتریان خود ارائه می‌دهد. همچنین (parsiandiesel.com) آماده ارائه مشاوره رایگان در زمینه خرید ژنراتور، دیزل ژنراتور، پرکینز و موتورهای دیزلی، به مشتریان محترم است؛ تا شما بتوانید خریدی آسان و مطمئن را تجربه کنید.

شرکت پارسیان دیزل ارائه‌دهنده خدمات پشتیبانی و خدمات پس از فروش  است که به مشتریان کمک می‌کند تا مشکلات فنی را با سرعت حل کرده و از موتورهای خود بهینه‌تر استفاده کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true