۷ نکته مهم قفسه بندی پالت انبار - راستان نیوز 
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - 1 خرداد - 1403  
true
false

مدیریت انبار شامل برنامه ریزی های زیادی است و بنابراین یک کار پیچیده است. اگر به درستی چیدمان نشود، می تواند ظرفیت ذخیره سازی انبار شما را کاهش دهد و در دراز مدت منجر به ضررهای شدید شود. با این حال، اگر بهینه سازی فضای انبار به طور موثر انجام شود و با تکنیک های قفسه بندی انبار سازمان یافته دنبال شود، مطمئناً می تواند فضای انبار و کارایی را افزایش دهد. چگونه می توان این کار را به طور موثر انجام داد. چند تاکتیک موثر برای قفسه بندی انبار وجود دارد که می تواند برای انبار شما معجزه کند. در این پست چند نکته برای جمع آوری انبار برای سازماندهی انبار شما برای به حداکثر رساندن بهره وری مورد بحث قرار می گیرد.

نکات و تاکتیک‌های ساده و اثبات‌شده قفسه‌بندی انبار

بهینه سازی فضای انبار یک فرآیند پیچیده است. این نیاز به استراتژی هایی برای افزایش کارایی دارد. به خصوص برای جاهایی که ورودی و خروجی محصول زیاد است. در چنین مواردی، انبارهایی که روی هم چیده نشده اند می توانند باعث بروز حوادث شوند. تاکتیک ها و نکات قفسه بندی انبار به شما کمک می کند فضا را به طور موثر بهینه کنید.

تجزیه و تحلیل نرخ گردش محصول: برای سازماندهی انبار خود برای بهره وری بالاتر، باید نرخ گردش محصول را بدانید. این شامل نگهداری سوابق تعداد محصولات چیده شده روی قفسه ها، مدت زمان اقامت هر محصول و زمان خروج است. پس از انجام این کار، الگویی دریافت می کنید که کدام محصول برای مدت طولانی باقی می ماند و کدام یک زودتر از آن خارج می شود. به این ترتیب با در نظر گرفتن نرخ گردش محصول، می توانید محصول مورد نیاز را روی قفسه دسترسی آسان قرار دهید و بالعکس.

پیاده سازی مکانیسم چیدمان پالت مناسب: با توجه به میزان گردش محصول، باید مکانیسم چیدن پالت را انتخاب کنید. به طور کلی به عنوان سیستم مدیریت انبار (WMS) شناخته می شود. می توانید تکنیک های First-In-First-Out)FIFO) یا Last-In-First-Out) LIFO) را انتخاب کنید. اگر چرخه عمر محصول شما کمتر است یا تقاضا زیاد است، LIFO باید اتخاذ شود. اگر ذخیره سازی محصولات طولانی مدت باشد، FIFO می تواند اتخاذ شود.

فضای قفسه بندی عمودی را افزایش دهید: انباشتن در انبار عمودی می تواند به استفاده بهینه از متراژ مربع انبار کمک کند. این باعث صرفه جویی در فضای اتاق می شود و در این مورد نیازی به نصب واحدهای یدکی نیست. ذخیره سازی عمودی همچنین دید واضح محصولات را تضمین می کند. در کنار این، لیفتراک ها می توانند با سرعت زیاد به صورت عمودی حرکت کنند زیرا هیچ مانعی وجود ندارد، همچنین بهره وری را افزایش می دهد. در راه حل های مدرن ذخیره سازی انبار، سازه های قفسه چند سطحی محبوب هستند. این طرح های انبار ۲۰-۳۰ فوت ارتفاع دارند. آنها زیرساخت های مختلفی را برای اندازه و انواع مختلف محصولات ارائه می دهند و امکان پشتیبانی موثر ذخیره سازی خودکار را فراهم می کنند.

افزایش فاصله راهروها: افزایش فاصله راهروها دید را افزایش می دهد. فاصله بین دو راهرو معمولاً مسافت طی شده برای لیفتراک است. به دلیل شلوغی و بزرگ بودن مسیر مسافرتی، اپراتور می تواند لیفتراک را به راحتی از گذرگاه جابجا کند. عملکرد موثر بهره وری را افزایش می دهد.

تکنیک‌های قفسه‌بندی پالت و شاتل لاین عمیق را بپذیرید: ذخیره‌سازی در مسیر عمیق تکنیکی است که شامل چیدن محصولات در پالت و سپس فشار دادن آنها به پایین با استفاده از نیروی جاذبه یا بالابر کامیون است. این تکنیک اغلب در مکانیزم قفسه پالت شاتل برای افزایش فضای ذخیره سازی اجرا می شود.

سیستم‌های قفسه‌بندی پالت سیار را انتخاب کنید: سیستم‌های قفسه‌بندی پالت سیار دارای پالت‌های خودرویی هستند که پس از انباشته شدن به یک فضای امن می‌چرخند. این سیستم ها به صرفه جویی در فاصله راهروها کمک می کنند. بنابراین، به معنای واقعی کلمه می تواند فضای ذخیره سازی و بهره وری شما را نیز دو برابر کند.

عملیات ذخیره سازی خاص زمان: برای بهره وری بیشتر عملیات، اپراتور می تواند سرعت شاتل و زمان سفر پالت را متناسب با آن تغییر دهد. این بدان معناست که اگر قرار است فعالیت به صورت فوری انجام شود، سرعت پالت بالا است، در غیر این صورت سرعت کاهش می یابد. این تضمین می کند که عملیات انباشتن قفسه پالت در زمان موجود انجام می شود. با توجه به کل زمان ذخیره سازی، سرعت فعالیت متفاوت است که کارایی عملیات ذخیره سازی را افزایش می دهد. با این حال، اپراتور فقط می تواند سرعت را تا حد معینی به دلیل نگرانی های ایمنی افزایش دهد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true