افزایش کارایی از طریق تماس با سیپ ترانک - راستان نیوز 
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - 9 اردیبهشت - 1403  
true
false

بسیاری از افراد برای آنکه بتوانند درون شرکت خود ارتباط تلفنی با دیگر اعضا برقرار کنند، تلفن‌های ثابت که به مخابرات متصل هستند را مورد استفاده قرار می‌دهند. این خطوط برای نصب‌شدن نیاز به کابل‌کشی گسترده‌ای دارند و همین مسئله می‌تواند زمان و فضای زیادی را از شما بگیرد.

نصب و راه اندازی voip یکی از بهترین کارها برای ارتباط تلفنی از طریق اینترنت به‌حساب می‌آید که هر فرد می‌تواند، با داشتن خطوط تلفنی همچون سیپ ترانک آن را مورد استفاده قرار دهند. البته راه‌اندازی حرفه ای سیپ ترانک به منظور تماس با سیپ ترانک، بهتر است توسط تیم متخصص صورت گیرد.

خط سیپ ترانک چیست؟

این خط تلفنی که با نام SIP Trunk شناخته می‌شود، کاربردی همچون خطوط ثابت معمولی دارد، اما نمی‌توان نوع خط آن را همچون نوع معمولی دانست. به احتمال زیاد از سرویس‌های مخابراتی در خانه یا محل کار‌تان استفاده کرده‌اید و می‌دانید که این سرویس به چه صورت کار می‌کند. خطوطی که برای این سرویس‌ها در‌ نظر گرفته شده‌اند، با استفاده از سیم‌های مسی قابل کار‌کرد هستند. وجه تمایز و تفاوت آن‌ها با سیپ ترانک در همین مسئله است. تماس با سیپ ترانک که از فناوری جدیدی به نام ویپ یا همان VIOP استفاده می‌کنند، بستری از شبکه IP دارند. لازم به توجه است که نصب و راه اندازی voip نیز فرایندی کاملا تخصصی است که باید توسط افراد ماهر انجام شود.

یکی از راه‌های برقراری ارتباط با دیگران از طریق اینترنت، استفاده از SIP است. اگر قرار باشد این نام را بررسی کرده و بدانیم که مخفف چه کلماتی است، می‌توانیم کلمات Session Initiation Protocol را کنار هم قرار داده و به این معنی برسیم. با استفاده از این پروتکل، امکان آنکه از چندین تماس چند‌رسانه‌ای بهره ببرید، برایتان فراهم می‌شود. برای مثال از طریق تماس با سیپ ترانک، می‌توانید جلسات‌تان را به‌صورت صوتی و هم به شکل تصویری برقرار کنید. اگر کسب‌و‌کار‌تان با ارتباطات دخیل است، می‌توانید از این راه، قابلیت‌های خود را در همین ارتباطات ساده، افزایش دهید.

سیپ ترانک چگونه کار می کند؟

قبل از آنکه بخواهید برای راه اندازی حرفه ای سیپ ترانک اقدام کنید؛ باید با نحوه کار آن آشنا شوید. اصلی‌ترین چیزی که می‌تواند این خطوط را سر‌پا نگه‌داشته و در‌واقع به‌عنوان ستون‌های آن محسوب ‌شود، اینترنت است. اینترنت می‌تواند به‌تنهایی ظرفیت و قابلیت افراد را در خطوط تلفنی بسیار زیاد کند. امکان دارد گمان کنید، این سرویس هزینه زیادی برایتان به‌همراه داشته باشد، اما باید در کنار این ذهنیت به بازدهی بالای آن هم فکر کنید. تماس با سیپ ترانک را می‌توان همچون یک خط تلفن آنالوگ دانست که تنها به‌صورت مجازی کار می‌کند. وقتی از آن استفاده کنید، ابتدا با سوئیچ‌های مخابرات ارتباط گرفته و سپس می‌توانید به برقراری مکالمه‌تان بپردازید.

اغلب این سرویس‌ها 4 یا 5 رقمی هستند و می‌توان با استفاده از آن‌ها به خطوط مخابراتی که از اینترنت استفاده نمی‌کنند هم متصل شد. البته این مسئله به نوعی که تهیه می‌کنید بستگی دارد. اینکه بخواهید سرویس چند‌رقمی استفاده کنید، به‌صورت کامل به اختیار خود‌تان است؛ البته باید بدانید که هزینه هر ‌کدام متفاوت بوده و نمی‌توان نرخ ثابتی را برای آن‌ها معین کرد. این موضوع که از چه شرکتی این سرویس را خریداری می‌کنید هم می‌تواند در هزینه نهایی تاثیر مستقیم داشته باشد.

مزایای خط سیپ ترانک

امکان آنکه در ابتدا برای تماس با سیپ ترانک، بخواهید به‌نسبت خطوط تلفن ثابت معمولی پول بیشتری پرداخت کنید، امری واضح و معین است؛ اما در ادامه روند ارتباطی‌تان، شاهد کاهش هزینه‌های بعدی خواهید بود. از این طریق می‌توانید روی هزینه‌های کلی شرکت خود کنترل داشته باشید. در ابتدای کار هم می‌توانید کاهش هزینه‌ها را از آنجایی مشاهده کنید که نیاز نیست برای کابل‌کشی یا تهیه تجهیزات مختلف، مبلغی پرداخت کنید؛ چراکه این سیستم به تجهیزات خاصی نیاز ندارد.

صدایی که از طریق سیگنال اینترنتی در سیپ ترانک بر‌اساس تکنولوژی VOIP منتقل می‌شود، از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است. این کیفیت را می‌توانید به‌صورت 2 طرفه تجربه کنید. از آنجایی که تلفن‌های معمولی از طریق کابل‌های مختلف به یکدیگر متصل می‌شوند، نمی‌توان کابل آن را جدا کرده و همچنان آن را مورد استفاده قرار داد؛ یعنی امکان جا‌به‌جایی آن تنها در‌صورتی است که تلفن را به خط اصلی آن متصل کنید. اما سیپ ترانک این مشکل را نداشته و می‌توانید همچون گوشی موبایل آن را از جایی به جای دیگر انتقال دهید.

تماس با سیپ ترانک، به هیچ تجهیزات خاصی نیاز نداشته و تنها کافی است یک خط جدید در این سرویس ایجاد کنید تا از آن بهره‌مند شوید.

راه اندازی سیپ ترانک

شرکت‌های بسیاری در ایران وجود دارند که این سیستم را از 0 تا 100 راه‌اندازی کرده و حتی خدمات زیادی هم پس از آن به شما می‌دهند. می‌توان از تیم فناوران آتیه گئومات، به‌عنوان یکی از این شرکت‌ها نام برد. برای آنکه بتوانید از تماس با سیپ ترانک، بهترین استفاده را داشته و بازدهی زیاد آن را به‌خوبی مشاهده کنید، باید آن را به افرادی ماهر در این حیطه بسپارید تا برایتان Trunk ساخته و دیگر عملیات را به‌درستی انجام دهند.

اگر نتوانید راه‌اندازی سیپ ترانک را به‌صورت حرفه‌ای سپری کرده و آن را به انتها برسانید، امکان دارد بهره‌وری آن پایین بیاید. با استفاده از یک تیم دانا در این زمینه می‌توانید نگرانی‌های خود، در رابطه با چگونگی ساخت ترانک و دیگر مسائل را از‌بین ببرید.

سخن پایانی

خوشبختانه تیم متخصصان فناوران آتیه گئومات با سال‌ها تجربه در زمینه راه اندازی سیپ ترانک، راه اندازی voip، راه اندازی سانترال و … بهترین گزینه برای دریافت این خدمات است. همچنین این شرکت در کنار خدمات متنوعی که به کاربران ارائه می‌دهد؛ به فروش تجهیزات گوناگون همچون مودم سیپ ترانک، تلفن تحت شبکه، سانترال پاناسونیک، تجهیزات فیبر نوری و … نیز می‌پردازد و توانسته سابقه‌ای درخشان را در همکاری با شرکت‌های بزرگ از آن خود کند. شما می‌توانید با مراجعه به geomatco.com از محصولات و خدمات این شرکت بهره مند شوید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true