فروش انواع ریل کشو، لولا و دستگیره کابینت در فروشگاه اینترنتی چوبینر - راستان نیوز 
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - 7 اردیبهشت - 1403  
true
false

کابینت و کمد دو بخش مهم و کاربردی در منازل هستند که علاوه بر زیبایی ظاهری نقش مهمی در نظم بخشیدن جهت نگهداری لوازم، ظروف، لباس، کیف و کفش و… ایفا می‌کنند. برای ساخت کمد و کابینت باید به متخصصین صنعت چوب و ام دی اف مراجعه کنید که پس از انتخاب سبک و مدل یراق های مختلفی جهت ساخت کابینت و کمد نیاز دارید. سبک و طرح کابینت و کمد باید متناسب با سبک دکوراسیون منزل باشد یعنی در منازل مدرن باید از کمد و کابینت های مدرن استفاده شود و در محیط های کلاسیک باید سبک کلاسیک را انتخاب کنید. یراق آلات کابینت از تنوع بالایی برخوردار هستند و می توانید متناسب با سبک کابینت از یراق آلات مناسب استفاده کنید؛ در ادامه این مقاله به معرفی چند نمونه یراق کاربردی ریل کشو، لولا و دستگیره کابینت خواهیم پرداخت.

ریل کشو

یکی از بخش های کاربردی در کمد و کابینت کشو است که در ابعاد مختلف طراحی می شود. کشو برای حرکت روان و باز و بسته شدن به ریل نیاز دارد؛ که ریل کشو نیز در اندازه های مختلف متناسب با سایز کشو ساخته می شود. ریل کشو با توجه به ساختار و ویژگی هایی که دارد در مدل های مختلفی به شرح زیر تولید می گردد:

  • ریل مخفی
  • ریل ساده
  • ریل بدنه دار

ریل مخفی

منظور از مخفی بودن ریل کشو این است که به سبب آن که در زیر باکس کشو نصب می‌شود دیگر قابل دید نبوده و زیبایی کار و دکوراسیون نیز بیشتر خواهد شد. ریل مخفی کشو در دو مدل آرام بند و مگنتی تولید می‌گردد. ریل آرام بند مخفی از کاربردی‌ترین انواع ریل مخفی می‌باشد که به سبب سیستم آرام بندی که دارد مانع از شدت بسته شدن کشو خواهد شد.  مکانیزم آرام بند یک ویژگی بسیار عالی برای انواع ریل کشوی کابینت می‌باشد که باعث بی صدا بسته شدن کشوی کابینت می‌شود. با نصب ریل آرام بند می‌توانید از بروز هر گونه آسیب به کشو جلوگیری نمایید.

ریل ساده

ریل ساده کشو جزء نخستین مدل های انواع ریل است که در انواع مختلفی با امکانات متفاوت تولید می‌شود. ریل ساده به دو صورت ریل سفید و ریل ساچمه ای تولید می‌شود. ریل سفید دارای نوار فلزی است که بر روی هر کدام قرقره‌ای برای حرکت دادن کشو نصب شده است. قابل ذکر است که ریل سفید مناسب برای کشوهای سبک می‌باشد. بعد از تولید ریل سفید، ریل ساچمه ای وارد بازار شد که در دو مدل 2 تکه و 3 تکه به فروش می‌رسد. ریل ساچمه ای کشو مناسب برای کشوهای سنگین بوده که در زیر بدنه هر کشو یک ریل نصب شده و لنگه دیگر ریل ساچمه ای بر روی بدنه کار از داخل نصب می‌شود.

ریل بدنه دار

امروزه برای ساخت برخی از کشوهای کابینت ابتدا قسمت جلو، کف و انتهای آن را ساخته و سپس ریل بدنه دار را به دو طرف آن قرار می‌دهند. ریل کشو بدنه دار یکی از انواع تجهیزاتی است که علاوه بر این که حرکت دادن کشو را آسان می‌کند، باعث شیک و زیباتر نشان دادن دکوراسیون منزل و یا آشپزخانه می‌شود.

لولا کابینت

یکی از اجزای کابیت و کمد درب آن ها می باشد که مانند درب و پنجره های دیگر برای حرکت و باز و بسته شدن به لولا نیاز دارند. لولا کابینت در مدل های مختلف و اندازه های متفاوت تولید می شود که متناسب با اندازه کابینت یا کمد و سلیقه مشتری انتخاب می گردند. لولا اصولا از دو قطعه و یک پین تشکیل شده است که دو قطعه حول پین حرکت می‌کند و منجر به باز و بسته شدن درب می‌گردند. یکی از بهترین و مناسب ترین لولاهایی که جهت کمد و کابینت سازی استفاده می شود لولا گازور است. لولا گازور که به لولای پمپی یا لولای آرام بند نیز معروف است در انواع مختلفی به شرح زیر تولید می‌گردد:

  • لولا گازور استاندار
  • لولا گازور زاویه دار

لولا گازور استاندار

لولا گازور استاندار به صورتی طراحی شده است که درب کابینت در زاویه 90 درجه باز می شود و در انواع مختلفی همچون  لولا گازور شیشه، لولا گازور توکار، لولا گازور آرام بند، لولا گازور مگنتی و لولا گازور ساده تولید می‌شوند.

لولا گازور زاویه دار

لولا گازور زاویه دار یک نمونه دیگر از انواع لولای کابینت و کمد است. لولا گازور زاویه دار لولای مناسبی برای  برای کابینت‌های گوشه در آشپزخانه می‌باشد که با درجه‌های متفاوت در این بخش ارائه شده است. لولا گازور زاویه دار قابلیت باز شدن در زوایای 45، 90، 180 درجه و… را دارد که این مورد از مزایای این لولا محسوب می‌شود.

دستگیره کابینت

معمولا پس از نصب کابینت مهمترین سوالی که ممکن است پیش آید، این است که از چه مدل دستگیره ای برای نصب استفاده شود؟ هر آشپزخانه ای با توجه به نوع دکوراسیون و مدل چیدمان نیازمند دستگیره ای مناسب با آن چیدمان می باشد. انواع متنوعی از دستگیره کابینت و کمد طراحی شده است که این امکان را به شما می دهد تا متناسب با مدل کابینت آشپزخانه ی خود یا کمد و بوفه منزل تان بتوانید انتخاب و خریداری نمایید. از انواع دستگیره کابینت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دستگیره کابینت مدرن
  • دستگیره کابینت کلاسیک

دستگیره کابینت مدرن

همان‌طور که می دانید عمدتا سبک و مدل کابینت است که دکوراسیون آشپزخانه را می سازد. سبک مدرن در دکوراسیون آشپزخانه به معنای استفاده از کابینت های مدرن می باشد. استفاده از دستگیره کابینت مدرن باعث تزیین و جذابیت کابینت های مدرن خواهد شد. دستگيره کابينت مدرن اصولا بلند و کشيده با خطوط صاف و ساده می باشد که در طرح و اندازه های متفاوت ارائه شده اس و دراری نقش و ریزه کاری های سنتی نیست.

دستگیره کابینت کلاسیک

کابینت های کلاسیک برخلاف کابینت های مدرن که دارای طرحی ساده هستند، به صورت مجلل و با طراحی های خاص ساخته می شوند. این مدل کابینت های کلاسیک با نقش و نگارهای زیبا نیازمند یراقی است تا تکمیل کننده ی این زیبایی باشد. دستگیره کابینت کلاسیک در مدل و طرح های متنوعی ساخته شده است که مناسب برای نصب در کابینت های کلاسیک آشپزخانه می باشد. معمولا دستگیره کابینت کلاسیک دارای طرح و نقش های سنتی و پر از ریزه کاری است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true