4 اشتباه در فروش خودرو و هر کدام چند میلیون تومان ضرر! - راستان نیوز 
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - 1 اردیبهشت - 1403  
true
false

این روزها نوسان‌های زیاد قیمت خودرو و عدم شفافیت بازار خودرو بر اثر گران شدن نرخ ارز و تورم این بازار را تبدیل به مکانی کرده است که خریدوفروش در آن می‌تواند ریسک بالایی داشته باشد و سرمایه خریداران و فروشندگان را به خطر بیاندازد. علاوه بر این موارد پیشرفت روزافزون ترفندهای شیادان و به دست آوردن روش های جدید کلاهبرداری باعث شده است تا ریسک مالکان خودرو به شدت افزایش یابد. در این شرایط در بسیاری از موارد کلاهبرداران در قالب خریدار ‌چنان حرفه‌ای رفتار کرده و از ترفندهای ویژه استفاده می کنند که مالکان خودرو به‌راحتی به دام شان افتاده و عملاً دستشان نیز به جایی بند نیست. در ادامه به 4 اشتباه بسیار رایج در فروش ماشین می‌پردازیم که می‌تواند سرمایه خرید خودروی شما را به باد دهد.

1- عدم کارشناسی خودرو پیش از فروش

در پاسخ به این سوال که مگر فروشنده خودرو هم نیاز به کارشناسی دارد؟ باید گفت که البته درست است که فروشنده به تمامی مشخصات ماشین خود آگاه است و معمولاً کارشناسی برای آگاهی بیشتر خریدار از شرایط ماشین انجام می‌شود؛ اما در فروش نیز داشتن نظر و قیمت کارشناسی باعث می‌شود تا مالک خودرو در شرایطی نیافتد که بر اثر قیمت پیشنهادی بالا امکان فروش خودروی خود را ندارد و یا بر اثر قیمت پایین دچار ضرر و زیان می‌شود. در مورد ارزیابی قیمت خودرو دقت داشته باشید که قیمت‌های اعلام‌شده در آگهی‌های وب‌سایت‌های فروش و یا مظنه خودرو های مشابه در نمایشگاه های خودرو مرجع مناسبی برای تعیین قیمت‌خودرو شما نخواهند بود، چرا که ممکن است تمامی مشخصات خودرو به طور کامل و یا صحیح ذکر نشده باشد.

2- نمایشگاه خودرو راهکار فروشی قدیمی:

اعتماد به نمایشگاه داران خودرو و دلالان و به امانت گذاشتن خودرو یکی از روش‌هایی است که از  قدیم برای فروش خودرو استفاده شده است. در این روش شما خود را به تعداد محدودی خریدار خاص محدود خواهید کرد. علاوه بر آن در برخی موارد صاحبان نمایشگاه برای کسب سود بیشتر قیمت‌های متفاوت به خریدار و فروشنده اعلام می کنند.

3- سپردن خودرو به پارکینگ دوقبضه

ویژگی پارکینگ دوقبضه خودرو یعنی تحویل خودرو تنها با ارائه قبض‌های دوتایی که به خریدار و فروشنده تحویل داده شده است به تازگی دستاویزی شده تا خریداران کلاهبردار علیرغم مطلع بودن از تمامی مسائل خودرو آن را در قولنامه قید نکرده و در روز تحویل خودرو با ارائه نظریه کارشناسی ادعای خسارت فسخ و درخواست کاهش قیمت خودرو را داشته باشند. در این شرایط مالک خودرو بایستی ادعای خسارت خریدار را بپذیرد و یا مسیر طولانی حکم قانون را در پیش بگیرد.

4- استفاده از وکالت نامه فروش به جای قولنامه

معمولاً استفاده از وکالت نامه فروش برای دلالان و واسطه‌های خریدوفروش خودرو ترفندی است تا بتوانند به‌راحتی و بدون هزینه اضافه خودروی خریداری‌شده را به شخص بعدی بفروشند. دقت داشته باشید که در این شرایط پلاک خودرو هنوز به نام مالک اولیه است و هر گونه جرایم و خلاف انجام‌گرفته با خودرو در مراجع قضایی به نام صاحب پلاک ثبت خواهد شد.

با وجود تمامی این مسایل و مشکلات و ریسک‌های پیش رو، خریدوفروش خودرو یکی از فعالیت‌هایی است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. اما آیا راهکاری برای کاهش ریسک و راحت تر کردن فروش برای فروشندگان خودرو وجود دارد؟

فروش سفارشی تنها با یک تماس

فروش سفارشی همراه مکانیک  راهکاری مناسب و بی دردسر است که برای مالکان خودرو ارائه شده است. در فروش سفارشی شما می‌توانید به جای دردسرها ریسک‌های مختلف ناشی از روبرو شدن با خریداران، اتلاف زمان برای بازدید از خودرو و تنظیم قولنامه به صورت غیرحرفه‌ای، تنها با یک تماس با نمایشگاه آنلاین همراه مکانیک و یا ثبت درخواست بر روی وب‌سایت این شرکت فروش خودروی خود را انجام دهید.

نمایشگاه آنلاین همراه مکانیک به‌عنوان اولین و بزرگ‌ترین نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده کشور دارای سابقه بیش از 70 هزار خریدوفروش موفق خودرو است. کارشناسان حرفه‌ای همراه مکانیک می‌توانند به راحتی موارد کلاهبرداری را تشخیص داده و شما را همراهی کنند تا ریسک خود را به حداقل ممکن برسانید.

برای فروش سفارشی پس از ثبت درخواست فروش خودرو بر روی وب‌سایت همراه مکانیک :

  • توسط کارشناسان این شرکت با شما تماس گرفته می‌شود.
  • در مرحله دوم خودروی شما کارشناسی و تعیین قیمت می‌گردد.
  • پس از کارشناسی مشاور اختصاصی تعیین‌شده برای خودروی شما اقدام به وارد نمودن خودروی‌تان در نمایشگاه آنلاین همراه مکانیک خواهد نمود.
  • می‌توانید از مشاور خود در بازه‌های زمانی مشخص گزارش پیشرفت روند فروش را دریافت نمایید.
  • در زمان فروش نیز کارشناسان حقوقی همراه مکانیک شما را برای تنظیم قولنامه همراهی خواهند کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true