وضعیت اقتصادی ‌نامطلوب است / آینده نامطلوبی را برای وضعیت خانواده در ایران پیش‌ بینی نمی‌ کنیم‌ - راستان نیوز 
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - 6 اردیبهشت - 1403  
true
false

 

شهیندخت ملاوردی ( معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده  ) طی همایشی اعلام نمود : « آینده نامطلوبی را برای وضعیت خانواده در ایران پیش‌ بینی نمی‌کنیم ،  زیرا دولت از مراکز پژوهشی با محوریت خانواده و رویکرد سلامت‌ نگر حمایت می ‌کند » .

بنا بر گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز ،  خانم ملاوردی در نخستین همایش ملی « تغییرات خانواده وچالش‌های آن در ایران » بیان داشت : « افزایش سن ازدواج  و کاهش باروری از جمله آسیب‌ هایی است که امروزه خانواده‌ های ایرانی را با مشکل مواجه کرده که مهم ‌ترین دلیل آن وضعیت نامطلوب اقتصادی است . در سال ‌های اخیر همپای تغییرات اجتماعی ،  فرهنگی و اقتصادی که در ایران رخ داده خانواده نیز دچار تغییراتی شده است ،   شناخت دقیق ،  درست و واقع ‌بینانه از خانواده و جامعه سبب برنامه‌ ریزی صحیح در حوزه خانواده می ‌شود . تاخیر در ازدواج ،  افزایش طلاق به ویژه در 5 سال اول زندگی مشترک ،  افزایش خانوارهای تک والد و زنانه شدن سرپرستی خانوار از مهمترین  چالش ‌های پیش روی خانواده است » .

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده  در ادامه مطالب خود خاطر نشان نمود : « آشنا نبودن زوجین با مهارت ‌های زندگی و ارتباطی ،  وجود خشونت ‌های خانوادگی برخی از خانواده‌ ها ،  ضعف گرایش زوجین به فرزند آوری و ضعف آموزش قبل و بعد از ازدواج از مهم ترین دغدغه‌ های حوزه خانواده است . تغییرات خانواده باید در بستر تغییرات اقتصادی و اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد ،  چراکه برخی از تغییرات الزاما آسیب نیست و نباید با سیاه ‌نمایی هراس و ترس ایجاد کرد . چنانچه تغییرات گفته شده با بهبود فضای کسب و کار همراه باشد ،  با کاهش سن ازدواج همراه است و در مجموع آینده نا مطلوبی را برای وضعیت خانواده در ایران پیش‌ بینی نمی ‌کنیم » .

در پایان همایش ، مولاوردی  معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری اعلام نمود  این معاونت از مراکز پژوهشی با محوریت خانواده و رویکرد سلامت ‌نگر حمایت و پشتیبانی خواهد کرد .

 

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true