ستاره‌ی هالیوود، ندیده‌ی فتحعلی‌شاه !!! - راستان نیوز 
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - 31 فروردین - 1403  
true
false

همان‌طور که می‌دانید، فتحعلی‌شاه دومین پادشاه خاندان قاجار و براردرزاده‌ی آقامحمد خان قاجار بود. وی که حدود 37 سال بر ایران حکومت کرد، همسران و فرزندان بسیاری داشت. حرمساری او مانند حرمساری ناصرالدین شاه پر از زن‌های زیبا و جوان بود. براساس نقل‌قول‌های انجام شده از مورخان آن دوران، فتحعلی‌شاه قاجار 169 همسر صیغه‌ای و عقدی داشته است. البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که از آنجایی که آقامحمد خان به دلیل خواجه بودن نمی‌توانست رابطه‌ی زناشویی داشته باشد، همواره برادرزاده‌اش یعنی فتحعلی‌شاه را به ازدواج و فرزندآوری ترغیب می‌نمود و برای فرزند جدید پاداشی هم در نظر می‌گرفت.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، آخرین بازمانده خاندان پرجمعیت فتحعلی‌شاه، یک بازیگر خوب و معروف در صنعت فیلم‌سازی آمریکا یا همان هالیوود است. آهو جهان‌سوز ملقب به سارا شاهی، «ندیده» فتحعلی‌شاه به شمار می‌رود. وی از پدری ایرانی و مادری اسپانیایی در ایالت تگزاس کشور آمریکا به‌دنیا آمده است. او پیش از اینکه بازیگر شود، یک رقصنده در لیگ فوتبال ملی آمریکا بود.

سارا شاهی در ابتدا در دبیرستان تثلیث و سپس در دانشگاه متدودیست دالاس جنوبی به تحصیل در رشته‌ی اپرا پرداخت و در رشته‌ی انگلیسی موفق به دریافت مدرک تخصص شد. جالب است بدانید که وی تا به حال چند مرتبه در مسابقات زیبایی به موفقیت رسیده و نخستین جایزه‌اش را هم در سال 1997 و در حالی که یک نوجوان 17 ساله بود، در مراسم دختر شایسته‌ی شهر «فورت وُرث» آمریکا دریافت نمود.

وی در زمینه‌های رزمی هم موفقیت‌های جالب توجهی از جمله دریافت کمربند قهوه‌ای کاراته را به دست آورده است. سارا شاهی به سه زبان انگلیسی، فارسی و اسپانیایی کاملاً تسلط دارد و می‌تواند تکلم کند.

ندیده‌ی فتحعلی‌شاه قاجار تابه‌حال در فیلم‌ها و سریال‌های زیادی ایفای نقش کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به Teachers، Life The Sopranos و L-Word اشاره نمود. اما بدون تردید مهم‌ترین و مشهورترین پروژه‌ی کاری وی سریال معروف «Ray Donovan» است. این سریال که پخش آن از سال 2013 و از شبکه‌ی Showtime آغاز گردیده، یک سریال جنایی و معمایی محسوب می‌شود که وظیفه‌ی شخصیت اصلی آن یعنی «رِی داناوان» با بازیِ بازیگر مطرح هالیوود «لیو شرایبر» حل مشکلات و گرفتاری‌های افراد معروف و پر نفوذ در شهر لس‌آنجلس است. از دیگر بازیگران این سریال پرطرفدار می‌توان به کتی هولمز (همسر سابق تام کروز)، یان مک‌شین (بازیگر فیلم‌های مسابقه‌‌ی مرگ 1، جان‌ویک 1 و 2 و فصل 6 سریال بازی تاج و تخت) و جان وویت اشاره نمود.

سارا شاهی در یک سریال مهم دیگر با نام «مظنون» که از شبکه‌ی CBS پخش می‌گردید، در یکی از نقش‌های اصلی با نام «ثمین شاو» بازی کرده است.

ندیده‌ی فتحعلی‌شاه تا به حال چندین مرتبه در لیست 10 زن جذاب دنیا از نگاه مجله‌ی معروف ماکزیم قرار گرفته است. وی ابتدا در رتبه‌ی 90 قرار داشت اما در سال 2006 به رتبه‌ی 66 ام و در سال 2012 به رتبه‌ی 36ام دست پیدا کرد.

فتحعلی‌شاه قاجار که یکی از پادشاهان نه چندان خوب این مرز و بوم به حساب می‌آید، فکرش را هم نمی‌کرد که روزی ندیده‌ی او بتواند در عرصه‌ی بین‌المللی درخشان ظاهر شود و به یک بازیگر مشهور تبدیل گردد. البته در دوران فتحعلی‌شاه چیزی به اسم سینما وجود نداشت. اما خب فکر تصور معروف شدن آخرین بازمانده‌ی خاندان او، یک تصور تقریباً محال محسوب می‌شد که امروز به تحقق رسیده و سارا شاهی به خوبی نام خاندان خود را زنده نگه داشته است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true