رقص و آواز تا نیمه های شب در کمپ فستیوال دختران - راستان نیوز 
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - 29 اسفند - 1402  
true
false

 

نخستین فستیوال کویرنوردی دانشجویان دختر خراسان جنوبی با حاشیه های قابل تاملی برگزار شد  . گفته شده است نخستین فستیوال کویرنوردی دانشجویان دختر خراسان جنوبی با هدف معرفی جاذبه های گردشگری استان برگزارشده است .

در روز پنج شنبه  16 مهرماه بسیاری از دانشجویان برای سفر به کویر همت آباد ، در محل دانشگاه علمی – کاربردی غفاری حضور یافتند . این دانشجویان با گروه کوهنوردی که متشکل از 15-20 آقا بود همراه گشتند .

برگزاری این فستیوال در کنار نقاط مثبتی هم چون بیمه شدن تمام  دانشجویان , همراه بودن اکیپ نیروی انتظامی و هلال احمر ، نکات قابل تاملی هم داشت که  لازم است در اردوهای بعدی مورد توجه مسئولین قرار گیرد .

گروه دانشجویان  دختر با یک گروه کوهنوردی که اکثر آنها  آقا بودند همراه شده بود و در این باره هیچ گونه اطلاع دهی و تذکری درباره پوشش به دانشجویان داده نشده بود . از آنجایی که در مسیر کویرنوردی ، یکی از اهالی روستای همت آباد جلودار بود و اکیپ نیروی انتظامی و هلال احمر نیز حضور داشتند ، درنتیجه حضور 18 نفر آقای کوهنورد در این برنامه اصلا ضروری نبود .

به پوشش و لباس برخی از دانشجویان بی توجهی نشان داده می شد . برخی از دانشجویان  به محض خارج شدن از مرز بیرجند  ، پوشش ها  را در حضور آقایان کنار گذاشتند و همچنان از آرایش و لباس های زننده استفاده نمودند . شایان ذکر است بد حجابی و بی حجابی در بین تمام دانشجویان عمومیت نداشت و حتی یکی دو نفر از خانم ها همچنان با چادر در این سفر حضور داشتند .  در طی سفر ، متاسفانه برنامه موسیقی غیر مجاز و رقص اجرا می شد و  قوانینی برای آن درنظر گرفته نشده بود .

برخی از دانشجویان می گفتند : « فرقی نمی کند اردو تک جنسیتی باشد یا مختلط  ؟!!! ما برای تفریح و شادی سفر کرده ایم و بستگی به خودمان دارد که چگونه رعایت کنیم .  البته اگر تک جسیتی باشد بهتر است » .  یکی دیگر از دانشجویان نیز درباره نوع پوشش ها انتقاد نموده و گفت : « باید برای چنین اردویی قوانینی گذاشته و درباره نوع پوشش هم حد و حدودی درنظر گرفته شود . در این اردو شاهد بودیم بسیاری از خانمها در حضور آقایان پوشش نامناسبی دارند و بعضا روسری های باز و مانتوهایی کوتاه و چسبان پوشیده اند که ناراحت کننده است » .

در مسیر کویرنوردی ، برخی از خانم ها آقایان کوهنورد گروه  را ” داداش و  …  ” خطاب می کردند ، گویی که محرم و نامحرمی وجود ندارد . بازار گرفتن عکس های سلفی ، قل خوردن بر روی تپه ماسه ها  در حضور آقایان بسیار داغ بود به طوری که برخی از آقایان هم مشتاق این کار شدند و دختران را همراهی نمودند .

 یکی از برنامه های فستیوال رقص محلی بود ،  اما برخی از آقایان گروه ،  در جمع خانم ها شروع به رقص نمودند  و علت آن را ایجاد  شادی و نشاط برای دانشجویان عنوان نمودند .  شادی کردن به چه بهانه ای و به چه قیمتی ؟؟؟

این رقص و پایکوبی تا پاسی از نیمه شب ادامه داشت و مراسم و خستگی شبانه باعث شد برخی نمازصبح شان قضا گردد . در طی سفر چه در اتوبوس وچه در محل کمپ  ، یکی دو نفر از خانم ها به صورت تک خوانی در حضور آقایان به خواندن شعر و ترانه پرداختند .

این سفر کویرنوردی با لباس های کوتاه ، مانتوهای بدون دکمه و کاملا باز و روسری ها و شال های افتاده ، هرچه بود نه فضای فرهنگی داشت و نه به شعائر دینی توجهی نشان می داد . خوشحالی و شادی در سفر دو روزه به کویر ، با قیمت گناه کردن برادر یا خواهر دینی انجام گرفت . حتی انتقاد یکی ازدانشجویان به حفظ پوشش مناسب این چنین جواب داده شد : « حجاب یک موضوع شخصی است و هر کسی خودش باید رعایت کند !!؟؟؟ » .

به گفته مدیر فرهنگی جهاد دانشگاهی ،  قرار بوده این گروه از دانشجویان دختر سفیرانی برای معرفی جاذبه های استان باشند اما آنچه که پیداست آنها با پوشش نامناسب و رفتارهای غرب گرایانه همه این دیدگاه های مثبت را برهم زدند  .

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true