کدخبر: 19532
راستان نیوز |

  لوگوهای معروف زیادی در سراسر جهان وجود دارد که نام برخی از آنها بیشتر به گوشمان خورده،لوگوهایی از جمله اپل ،آدیداس و ... . اما چیزی که جالب است اینکه این لوگوها برگرفته از داستانی هستند و هر کدام از طراحان این لوگوها بر اساس مفهوم مشخصی آنها را طراحی کرده اند. در این گزارش با مفهوم 4 لوگوی معروف جهان بیشتر آشنا می شوید. 

برندهای معروف بخشی از زندگی مردم به شمار می آیند و در مکان های عمومی و خصوصی از آنها استفاده می شود.

 

مفهوم 4 لوگوی معروف:

 

"راب جانوف" طراح لوگوی اپل می گوید:کمی سیب خریده بودم و آنها را در ظرفی گذاشتم. چند دقیقه بعد یکی از آنها را برداشتم و گاز زدم. بعد ناگهان به این فکر افتادم که گاز زدن در انگلیسی "بایت" می شود که با دانش کامپیوتر در ارتباط است. از این رو لوگو این شرکت را سیبی که گاز زده شده طراحی کردم.

 

لوگوی معروف

لوگوی اپل

 

 

آدیداس از نام " ادولف داسلر" موسس آن گرفته شده است و لوگو این شرکت به مرور زمان چندین بار تغییر کرده است، اما همواره سه خط افقی بر لوگوی آن ثابت مانده که یادآور کوه است و بسیاری از ورزشکاران بر سر فتح آن با یکدیگر رقابت می کنند.

لوگوی معروف

لوگوی آدیداس

 

 

خط نارنجی رنگی که در زیر لوگو آمازون وجود دارد، نشان دهنده رضایت مشتری است و امتداد این خط از aتا z نشانگر این است که آمازون محصولات متنوعی تولید می کند همانگونه که حروف متنوعی از حرف a تا zدر الفبای انگلیسی وجود دارد.

 

لوگوی معروف

لوگوی آمازون

 

 

لوگوی تویوتا، سوراخ سوزنی است که نخ از آن رد شده و به اصل تخصص این شرکت که از کارخانه ریسندگی شروع شده است اشاره می کند.

 

لوگوی معروف

لوگوی تویوتا


نمناک

ارسال نظر

نظرات کاربران