کدخبر: 14545
راستان نیوز | مشاور مرکز ملی اطلاع رسانی داروها و سموم سازمان غذا و دارو، نسبت به تداخل مکمل ها و داروهای گیاهی با داروهای شیمیایی در سالمندان هشدار داد و گفت: برای جلوگیری از این تداخل، پزشکان باید شرح حال کامل دارویی از بیماران به ویژه سالمندان بگیرند. دکتر امیر بقایی در سومین روز از هفته ملی پیشگیری از مسمومیت ها -اول تا هفتم آبان ماه- افزود: بسیاری از افراد مکمل ها و گیاهان دارویی را به عنوان دارو نمی شناسند و این مساله ممکن است خطرات تداخل اثرات این مکمل ها و گیاهان دارویی را با داروهای شیمیایی در پی داشته باشد. وی خاطرنشان کرد: سالمندان به دلیل اینکه از بیماری های متعدد رنج می برند ، به مقدار زیادی دارو استفاده می کنند و هنگام مراجعه به پزشک ، فراموش می کنند که داروهای قبلی در حال استفاده را به پزشک خود متذکر شوند و این مساله ممکن است موجب افزایش غلظت یکی از داروها در بدن و ایجاد مسمومیت دارویی در سالمندان شود. وی ادامه داد: همچنین سالمندان دچار اختلالات حافظه مانند آلزایمر ممکن است فراموش کنند داروی خود را قبلا مصرف کرده اند و آن را دوباره بخورند که این مساله موجب مسمومیت دارویی در آنان خواهد شد. مشاور مرکز ملی اطلاع رسانی داروها و سموم سازمان غذا و دارو، گفت: در بیمارانی که دچار اختلالات حافظه یا فراموشی هستند، داروها حتما باید در ظرف های دارویی دارای زنگ هشدار، نگهداری شود تا هنگام فرارسیدن زمان دارو به بیمار یادآوری کند. بقایی افزود: یکی دیگر از علل مسمومیت های دارویی در سالمندان، خطاهای پزشکی است.
ارسال نظر

نظرات کاربران