کدخبر: 1290
راستان نیوز | زنان ژاپنی رکورد جهانی عمر طولانی ۸۶٫۴ سال را همچنان حفظ کرده اند. این رکورد تنها به زنان این کشور تعلق ندارد بلکه مردان این کشور نیز در بین ۱۹۲ کشور جهان، دارای طول عمر طولانی تر هستند. آیا شما می دانید علت اصلی این امر چیست؟ در این مطلب به نقل از «Readers Digest» نکاتی را بررسی می کنیم که باعث شده است زنان ژاپنی جوان و لاغر بمانند. **مواد غذایی: ۱-در یک آشپزخانه ژاپنی همیشه از چند ماده غذایی استفاده می شود: ماهی، سبزی، سبزی های دریایی، سویا، برنج، میوه و چای سبز. ۲-به طور روزانه غذای تهیه شده در منزل را میل می کنند. یک وعده غذایی سنتی شامل: ماهی کباب شده، یک کاسه برنج، سبزیجات بخارپز شده، سوپ میسو (سوپ خوراک دریایی)، میوه برش زده برای دسر و چای سبز. مردم ژاپن تقریبا ۱۰ درصد ماهی جهان را مصرف می کنند، اگرچه تنها ۲ درصد جمعیت جهان را تشکیل می دهند. به بیان دیگر هر نفر سالانه ۷۵ کیلوگرم ماهی مصرف می کند در حالی که میانگین مصرف ماهی هر نفر در جهان حدود ۱۷ کیلوگرم است. مصرف روزانه امگا ۳ می تواند راز سلامت و طول عمر آن ها باشد. علاوه بر آن میزان مصرف سبزی، صیفی جات، کلم بروکلی، کلم برگ، کلم پیچ، گلم کلم ژاپنی ها ۵ برابر آمریکایی هاست. ۳-ژاپنی ها بر استفاده از محصولات تازه و فصلی تاکید دارند. مواد غذایی که در سوپرها عرضه می شود نه تنها تاریخ تولید بلکه ساعت هم دارد. زنان ژاپنی ماهی، گوشت، سبزی یا غذاهای حاضری را که نیم ساعت قبل بسته بندی شده است، خریداری می کنند. ۴- در هر وعده پرس کوچک اما متنوع می خورند. از کودکی به آن ها یاد داده شده است که باید آرام غذا بخورند و از هر لقمه لذت ببرند. بشقاب های آن ها یک سوم بشقاب های آمریکایی هاست. **نکات مهم درباره رژیم ژاپنی ها: -هیچ گاه نباید بشقاب را کاملا پر کرد. -هر غذا در ظرف مخصوص خود سرو می شود. -هر غذا به گونه ای قرار داده می شود تا زیبایی خود را نمایان کند. -غذا هرچه کمتر بهتر است. -غذا باید تزئین و از سس سبک استفاده شود. -مواد تازه بهتر است. ۵- اغلب غذاها روی گاز تهیه می شود و از روش های مختلف مانند بخارپز، کباب کردن روی ماهیتابه، سریع تفت دادن، پخت آرام و ... استفاده می شود. غذا سبک است و احساس سیری و نه پری ایجاد می کند. ۶-برنج را جایگزین نان می کنند. این تفاوت مهمی در آداب خوردن بین شرق و غرب است. مصرف بیش از حد آرد گندم تصفیه شده، علت اصلی چاقی مفرط در کشور آمریکاست. ۷-در ژاپن صبحانه مهم ترین و مفصل ترین وعده غذایی به حساب می آید که می تواند حاوی چند پرس کوچک شامل برنج بخارپز، سوپ میسو، جلبک، املت یا یک تکه کوچک ماهی ... و چای سبز باشد. ۸-میزان مصرف دسرهای شیرین در ژاپن کمتر از دیگر کشورهاست. البته این موضوع بدین معنا نیست که از خوردن شکلات، شیرینی، بستنی و کیک می پرهیزند. طرز فکر ژاپنی ها نسبت به آمریکایی ها متفاوت است. در حالی که آمریکایی ها نگران وزن و خورد و خوراک اند، ژاپنی ها طوری تربیت شده اند که بدون نگرانی از غذاهای متنوع استفاده می کنند. ورزش بخشی از فعالیت های روزمره این مردم است و در کشور خود یک محیط مناسب برای دوچرخه سواری، پیاده روی و ... ایجاد کرده اند.
ارسال نظر

نظرات کاربران