کدخبر: 24107

دستیار تخصصی طب سنتی ایران:

در حرکت‌های سریع و قدرتی چربی‌های ذخیره بدن و ...

راستان نیوز |

  دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: در حرکت‌های سریع و قدرتی چربی‌های ذخیره بدن بیشتر مصرف می‌شود و در ورزش کندتر یا استقامتی، قندهای ذخیره بیشتر مصرف می‌شوند.

محمد انصاری‌پور با بیان اینکه در یک تقسیم‌بندی, ورزش به ورزش عام و ورزش خاص تقسیم می‌شود، اظهار کرد: ورزش عام مثل کشتی، پیاده‌روی و اسب‌سواری که نفع آن به تمام بدن می‌رسد و ورزش خاص مثل خواندن خطوط ریز و مشاهده مناظر زیبا که نفع آن به چشم می‌رسد؛ شنیدن الحان خوش و صدای آبشار ورزش گوش است و تیراندازی با کمان ورزش دست‌هاست.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران ادامه داد: البته در هر ورزشی چه عام و چه خاص، تحلیل انرژی و کاهش بافت چربی از بدن وجود دارد اما ورزش خاص عضو خاصی را تقویت می‌کند.

انصاری‌پور تصریح کرد: تقسیم‌بندی دیگر ورزش در طب نیاکان تقسیم‌بندی از نظر سرعت حرکات، طول مدت ورزش و قوت یا شدت انجام حرکات است, سرعت یعنی اینکه فاصله 100 متری را در چند ثانیه طی کنند و قدرت یعنی اینکه وزنه 20 کیلوگرمی را بلند می‌کنند یا وزنه 40 کیلوگرمی و مدت زمان ورزش هم که بیانگر ورزش قدرتی و استقامتی است که آیا فرد دوی صد متر شرکت می‌کند یا دوی ماراتون؛ هر کدام از این سه شاخص به زیاد، کم و متوسط تقسیم می‌شود پس از نگاه طب ایرانی 27 نوع ورزش وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: دو نفر فاصله صد متری را یکی در زمان 30 و دیگری در 70 ثانیه طی می‌کند؛ تفاوت اثر ورزش روی بدن این دو نفر باید دید به چه میزان است و وقتی که دو نفر یک مسیر را با سرعت متفاوت طی کنند کسی که سریع‌تر حرکت کند چربی بیشتری می‌سوزاند به عبارت دیگر در حرکت‌های سریع و قدرتی چربی‌های ذخیره بدن بیشتر مصرف می‌شود و در ورزش کندتر یا استقامتی، قندهای ذخیره بیشتر مصرف می‌شوند اما در همین ورزش کُند وقتی که به اندازه کافی طولانی و مستمر شود نیز چربی‌ها مصرف می‌شوند از دیدگاه طب نیاکان ورزش‌های قدرتی سبب تقویت عضلات می‌شود.

ارسال نظر

نظرات کاربران