کدخبر: 21880

راهکارهایی عملی برای چاق شدن

راستان نیوز |

  یکی از چالش هایی که افراد بسیاری با آن مواجه هستند، افزایش وزن است. افراد زیادی به دلایل مختلف، از لاغری بیش از حد رنج می برند و دوست دارند به وزن ایده آل خود برسند.

باور کنید یا نه، به همان اندازه که کاهش وزن و لاغری برای بسیاری از افراد مساله است، کسانی هم هستند که باید برای رسیدن به وزن ایده آل خود، نسبت به افزایش وزن اقدام کنند. هر چقدر که شما دچار کمبود وزن باشید، ممکن است همانند فردی که دارای افزایش وزن است، دچار مشکلات سلامتی باشید.

 دلایل لاغری چیست؟

١ فشارهای درونی

٢ استرس ها و افسردگی

٣ اختلال تغذیه‌ای( دریافت کم کالری و فعالیت زیاد )

٤ ژنتیک و ارث

٥ پرکاری تیروئید واختلالات هورمونی

٦ ناراحتی روحی که تأثیر مستقیم بر غذا خوردن فرد دارد و تنهایی

 ٧ وجود انگل در روده ها و یابیماری های عفونی دوره ای هم دلایل دیگری برای لاغری مفرط است.

باید توجه داشته باشید که برای افزایش وزن، قبول یک رژیم غذایی ناسالم نیز می تواند علاوه بر افزایش غیر قابل کنترل وزن، منجر به عوارض جسمی و انباشت بیش از حد چربی در بدن شما بشود.         

دقت داشته باشید، که پرخوری و به خصوص مصرف غذاهای کم کالری، به طور مستقیم چاره افزایش وزن شما نیستند. شما باید به فکر افزایش وزن، و به دست آوردن چربی سالم و عضله باشید.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که می خواهید وزن خود را افزایش دهید، نکات اشاره شده در این مطلب را رعایت کنید تا با رعایت اصول و بدون صدمه رساندن به سلامتی تان، به وزن ایده آل خود برسید.

۱ به طور متناوب بخورید

۲ غذاهای متفاوت بخورید

۳ غذاهای با کالری بالاتر بخورید

۴ مقادیر زیادی مایعات بنوشید

۵ قبل از خواب غذا بخورید

۶ به اندازه کافی بخوابید

۷ فعال باشید و ورزش های سبک و موثر انجام دهید

۸ پروتئین بیشتری مصرف کنید

۹ کربوهیدرات ها را از یاد نبرید

۱۰ یادداشت اطلاعات و اتفاقات را فراموش نکنید

١١ اگر کمبود اشتها دارید آن را درمان کنید

 

 

ارسال نظر

نظرات کاربران