کدخبر: 17924
راستان نیوز |

  برخی رفتارهای خاص می‌تواند به پیش‌گیری از بیماری‌هایی مثل سرطان، بیماری‌های قلبی و دیابت کمک کند.

 از آنجا که بیماریهای جدی و مزمن این روزها بسیار متداول شده‌اند، بسیاری از افراد در ترس ابتلا به آنها زندگی می‌کنند.

به جای اینکه نگران این باشید که چه اتفاقی ممکن است بیفتد، چرا برای پیشگیری از آنها اقدام نمی‌کنید؟ زندگی هیچ تضمینی ندارد؛ اما رفتارهای هوشمندانه مطمئناً نتیجه بخش خواهد بود. 

اینجا بهترین راه‌ها برای جلوگیری از بیماری و شروع راهی تازه برای داشتن یک زندگی سالم و طولانی را برایتان معرفی می‌کنیم.

برای گرفتن بهترین نتیجه، هر روز این 10 روش را تمرین کنید.

1) رژیم غذایی با کالری محدود و سرشار از موادمغذی داشته باشید:

کسانی که کالری‌های مصرفی خود را کنترل می‌کنند و یک رژیم غذایی متعادل را دنبال می‌کنند، دیرتر پیر می‌شوند. اما مصرف موادغذایی درست، مثل میوه‌ها و سبزیجات، و سایر مواد غذایی مثل پروتئین ها هم اهمیت زیادی دارد.

2) روزانه حداقل 30 دقیقه ورزش هوازی داشته باشید:

برای داشتن عمر طولانی توصیه می‌شود که حداقل 30 دقیقه در روز ورزش هوازی مثل پیاده روی، شنا، دویدن در جا، پریدن یا طناب زدن... داشته باشید. اما این چطور به طولانی شدن عمرتان کمک می‌کند؟

ورزش هوازی سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، قلبتان را قوی نموده و رگ‌ها و شریان‌های شما را صاف می‌کند و همه آنها به پیشگیری از بیماری کمک می‌کند.

3) یاد بگیرید استرستان را کنترل کنید:

استرس نه تنها می‌تواند موجب حملات قلبی، سرطان و سایر بیماری‌های جدی دیگر شود، بلکه در بیماری‌های روانی مثل افسردگی یا اختلالات اضطراب هم نقش دارد. یاد گرفتن کنترل استرس مثلاً از طریق مدیتیشن و درمان می‌تواند از بروز بیماری‌ها جلوگیری کند.

4) سیگار نکشید:

سیگار و سایر دخانیات با بروز بسیاری از انواع سرطان‌ها مثل سرطان ریه، مثانه، دهان و لوزالمعده در ارتباط است. علاوه بر این، می‌تواند منجر به بیماری‌های قلبی، آمفیزم، آسم و بسیاری بیماری‌های جدی دیگر هم شود. ترک این عادت یا بهتر از آن شروع نکردن آن اقدامی بسیار عالی برای جلوگیری از بیماری‌هاست.

5) برای حفظ سلامت و آب بدن، آب ساده بنوشید:

آب با دفع سموم از بدن و نقل و انتقال موادمغذی به سلولهای بدن به جلوگیری از بیماری‌ها کمک میکند. اما چه میزان آب باید در روز مصرف کنید؟ قانون عمومی این است که روزی حداقل 8 لیوان آب بنوشید.

 

 

ارسال نظر

نظرات کاربران