کدخبر: 15511

لاغری آسان؛

در گذشته که ارتباط لاغری و تناسب اندام با سلامتی افراد مانند امروز مورد تاکید کارشناسان تغذیه و پزشکی قرار نگرفته بود، مردم به راحتی و در حد توانایی مالی از خوردن انواع غذاهای لذیذ، شیرینی ها و نوشیدنی ها لذت می بردند و اصولا کسی به تناسب اندام توجه نداشت.

راستان نیوز |

راستان نیوز | در گذشته که ارتباط لاغری و تناسب اندام با سلامتی افراد مانند امروز مورد تاکید کارشناسان تغذیه و پزشکی قرار نگرفته بود، مردم به راحتی و در حد توانایی مالی از خوردن انواع غذاهای لذیذ، شیرینی ها و نوشیدنی ها لذت می بردند و اصولا کسی به تناسب اندام توجه نداشت.

امروز با ماشینی تر شدن زندگی و افزایش مشاغل درجا و کم تحرک، بر شمار بیماری های ناشی از چاقی افزوده شده است.

در زیر با 20 توصیه ساده به شما کمک خواهیم کرد بطور طبیعی و با کمترین استرس، در یک بازه زمانی 6 ماهه از زندگی سالم تری برخوردار شوید.

1- ابتدا برای خود ترازویی تهیه کنید و وزن خود را فقط با آن اندازه گیری کنید.

2- نیم ساعت قبل از غذا یک لیوان آب بنوشید.

3- صبحانه را کامل بخورید.

4- ناهار را هرگز به بعد از ساعت 3 موکول نکنید.

5- هرگز ایستاده غذا میل نکنید.

6- تنقلات و خوراکی ها را نزدیک و در دسترس خود قرار ندهید بجز میوه ها.

7- هنگام تماشای تلویزیون روی زمین یا مبل لم ندهید.

8- در طول روز بجای خوردن میان وعده ها، چند عدد بادام میل کنید.

9- عادت کنید چای یا قهوه خود را به مرور بدون قند و شکر بنوشید

10- اگر هوس خوردن پیتزا کردید از حجم پنیر و مواد گوشتی آن حتی المقدور کم کنید.

11- به مرور از مقدار روغن غذاهایی که خود می پزید کم کنید.

12- اگر به شکلات علاقه دارید از نوع تلخ آن میل کنید.

13- هنگام ورزش یا پیاده روی هرگز از هدفون برای گوش دادن به موسیقی استفاده نکنید.

14- در اولین فرصت بشقاب همیشگی خود را کوچک تر کنید(در بشقاب کوچک غذا میل کنید)

15- فقط وقتی گرسنه شدید، غذا بخورید و از خوردن های بی هدف پرهیز کنید.

16- حتما در اتاق خوابتان یک آینه قدی نصب کنید و اندام خود را زیر نظر داشته باشید.

17- در منزل بجز مواقع خواب از لباس های راحت و گشاد استفاده نکنید.

18- عادت کنید شب زودتر بخوابید. بیداری موجب مصرف مواد غذایی غیر لازم می شود.

19- موقع کار و یا صرف غذا کمر خود را خم نکنید و رسمی روی صندلی بنشینید.

20- اگر برنامه منظمی برای ورزش ندارید حداقل سعی کنید در هر زمان و شرایطی که مقدور است نرمش های ساده را هر روز انجام دهید.

این 20 مورد مختص افراد معمولی است که با بکار گیری بدون استرس آن ها می توانند به تناسب نسبی اندام دست پیدا کنند.

ترجمه از MSN