کدخبر: 2153
راستان نیوز | به گزارش راستان نیوز , بزرگراه تهران شمال که دولت های مختلفی را تجربه کرده است به یکی از پر چالش ترین پروژه های کشور پس از انقلاب تبدیل شده است . این پروژه که از تعداد زیادی پل و تونل تشکیل می شود در 4 فاز تعریف شده است که فاز 4 آن یعنی مرزن آباد تا چالوس در دولت احمدی نژاد با عجله بصورت نیمه کاره افتتاح شد که به دلیل مشکلات مدتی تعطیل و مجددا بازسازی و راه ادازی شد. مهمترین فاز های آن که از مناطق کوهستانی و برفگیر عبور می کند شامل صدها تونل و پل از پیچیدگی های خاصی برخوردار هستند , که راه اندازی آن ها را در هاله ای از ابهام فرو برده است . حال چگونه معاون ساخت وتوسعه وزارت راه خبر از اتصال همت به چالوس را در سال آینده میدهد؟ شاید نحوه ابهام آمیز بیان مطلب توسط ایشان خود گواهی بر عدم راه اندازی این بزرگراه در نیمه اول سال آینده باشد.ایلنا در گفتگو با وی می نویسد: سید حسین میرشفیع در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین گلوگاه‌ها ادامه اتوبان همت به چالوس است، اظهار داشت: با اجرای این پروژه اتوبان همت به جاده چالوس متصل می شود و ساخت این پروژه در کاهش ترافیک تاثیر قابل توجهی دارد. وی ادامه داد: برنامه زمان بندی ساخت پروژه را تهیه کرده‌ایم و نیمه اول سال آینده پروژه اتصال اتوبان همت به چاده جالوس تکمیل و از آن بهره برداری می‌شود. معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها درباره اهمیت این پروژه گفت: با افتتاح این آزادراه حجم بسیاری از ترافیک در این مسیر کم می شود و در روانی ترافیک بسیار موثر خواهد بود. میرشفیع همچنین درباره ورود سرمایه گذاران خارجی به طرح ها و پروژه های آزادراهی، گفت: در بخش آزادراهی به غیر از آزادراه مرند- تبریز- بازرگان پروژه های دیگری به سرمایه گذاران خارجی واگذار شده است. وی ادامه داد: مهم ترین و جدی ترین پروژه، سرمایه گذاری 100 درصدی سرمایه گذاران ایتالیایی در آزادراه همدان- کرمانشاه است. معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها با بیان اینکه در حال حاضر مراحل نهایی موافقت نامه با ایتالیایی ها در حال انجام است، گفت: هنوز موضوعاتی مانند میزان سرمایه گذاری در این پروژه مشخص نشده و رقم سرمایه گذاری به مطالعات نهایی پروژه بستگی دارد.
ارسال نظر

نظرات کاربران